Mimoriadnu situáciu súvisiacu so šírením koronavírusu vnímame od začiatku veľmi citlivo a zodpovedne. Alarmujúce zistenia o dopade krízovej situácie na duševné zdravie obyvateľstva, ktoré sa bude zotavovať ešte dlho po skončení špeciálneho režimu, v nás podnietili zásadnejšiu reakciu.
Alarmujúce informácie a dobré príklady z praxe zo zahraničia potvrdzujú nesmiernu dôležitosť liniek pomoci, poskytujúcich dištančné psychologické poradenstvo. Preto sme podporili vznik Krízovej linky pomoci, ktorú vzhľadom na akútne potreby a nesmierny nárast prosieb o pomoc zriadilo OZ IPčko. Ľuďom v núdzi poskytne pomoc cez nimi preferované formy – video-rozhovor, emailová komunikácia či online chat so psychológmi a vyškolenými dobrovoľníkmi. Linku sme uviedli do života 29. 4. 2020 na tlačovom brífingu v Bratislave, pred sídlom IPčka.
K nevyhnutnému kapacitnému posilneniu organizácie prispela finančne Nadácia Orange spolu s Orange Foundation v Paríži. Do projektu vstúpil aj Orange zriadením bezplatnej nonstop linky 0800 500 333 a ďalších piatich mobilných čísel, na ktoré sú presmerovávané prichádzajúce hovory tak, aby bolo zabezpečené efektívne fungovanie linky v exponovanom čase.
Ak máte pocit, že niektoré situácie a emócie už sami nezvládate alebo zvládať nebudete, neváhajte kliknúť na www.krizovalinkapomoci.sk. Môžete si zvoliť formu poradenstva, ktorá je vám blízka.
Požiadať o pomoc je správne a normálne.
My nekončíme a pripravujeme ďalšie kroky.
Spolu to zvládneme.